Михайло Смуток: «За п’ять років зменшиться кількість телевізійних каналів, а збільшиться кількість людей, які будуть відомими блогерами».

12.03.2019

Якщо брати галузь телеіндустрії в цілому, що змінилася за ці пять років після майдану?І для індустрії, і для тих, хто в цій індустрії працює?

У нас склалася така унікальна ситуація, коли, скажімо, індустрія не є класичним ринком, де інвестори або акціонери, або власники тих чи інших телеканалів отримують прибуток від діяльності. У нас немає ані великих холдингів, ані інформаційних каналів, які би приносили дохід, або принаймні виходив по рентабельності. Але з 2013-14 рр звичайно зміни величезні. Розвивається сама індустрія. Створена велика кількість інформаційних каналів. Це означає, в українців збільшується вибір. Відключення аналогового телебачення також розширило доступ до вибору в маленьких містах, особливо там де є покриття Т2. Поява суспільного мовника, створення певних грантових моделей типу громадського, все це розширює доступ до альтернативних поглядів.

Які основні проблеми зараз існують на ринку?

- Звісно, зворотною проблемою є перенасичення. З одного боку є вибір для глядача, а з іншого - все дуже схоже, формати перетинаються, і, як результат, нівелюється до певної міри якість.

Наскільки медіа впливають на світогляд українців, а відповідно на результати виборів?

- У нас часто канали використовуються саме для переслідування політичних цілей. І це, до певної міри, проблема для України та для всього медіа-ринку. А, оскільки 80 відсотків людей, відповідно до соц. досліджень продовжують отримувати інформацію через телебачення - це величезний ресурс впливу.

Ми вже п'ятий рік перебуваємо у фазі інформаційної війни. Наскільки засоби боротьби, які використовуються в Україні(блокування сайтів, блокування каналів, блокування соціальних мереж) є ефективними?

- Мені здається такі способи досить дієві та необхідні, враховуючи те, що ніхто не забороняє використовувати цей контент через "vpn" не притягує до відповідальності. Проте економічно це досить ефективні санкції проти російських пропагандистських платформ.

Телебачення та інтернет? Що нас чекає найближчі п'ять років? Варто говорити про конвергенцію чи про конкуренцію?

- Мені здається, що це буде більше зрощення. Колись, коли з'явився кінематограф, казали, що театр вимре, але цього не сталося. Так само, коли з'явилось телебачення, сказали, що все, кіно не буде. Це просто різні платформи. Зараз можна просто взяти телефон, записати відео, викласти в інтернет і отримати свою кількість переглядів не гірше, ніж на телебаченні. Тому завдяки інтернету способи поширення інформації стали дешевшими, простішими, і я думаю цей тренд підхопить і телебачення. Мені здається, що за п'ять років зменшиться кількість телевізійних каналів, а збільшиться кількість людей, які будуть відомими блогерами.